Retur och reklamation

Det behöver inte vara krångligt att få något utbytt eller reparerat, och som konsument har du full ångerrätt inom 14 dagar från mottagandet.

Retur
Du som konsument har full ångerrätt inom 14 dagar från mottagandet. Vid retur ska en kopia på fakturan bifogas och även meddelande om anledningen till retur. Frakter i samband med byten eller retur betalas av kunden. Kund bestämmer själv hur du skickar tillbaka varor, men tänk på att du ansvarar för varan tills den når P. Lindberg, alltså även under transport.

Returen skickas till adressen:
P. Lindberg A/S
Myrangatan 4
745 37 Enköping

Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att kunden har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, så kommer PL göra ett avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning. Återbetalning till kund ska göras inom högst 14 dagar.

Reklamation
Garanti 1 år från inköpsdatum, dock ej batterier och andra slitdelar. Reklamation ska alltid anmälas per telefon till PL. Ofta kan problemet lösas över telefonen med hjälp av ett par goda råd från en tekniker eller att vi sänder dig den reservdel du behöver.

Du når kundservice på helgfria vardagar mellan 08:00-17:00 på 010 – 209 70 50, eller skicka dina frågor och funderingar till [email protected]

P. Lindberg ersätter ej kostnader för reparation av annan verkstad, resekostnader och dylikt om detta inte avtalats med oss.